maandag 2 september 2013

Bleached cross tanktop.

 
Het is weer tijd voor een DIY! Naast een aantal andere berichten gaan we natuurlijk ook gewoon verder met de leukste DIY'S en dus ook vandaag weer een!
 
Ik zag ze deze zomer al erg vaak voorbij komen. De bleached tanktops. Ik dacht dat kan ik ook aan ging aan de slag! En het 'bleek' *haha bleek OMFG* veel gemakkelijker dan gedacht.


Ik heb de laatste tijd veel cross tops voorbij zien komen. Ik vind ze super tof in welke vorm dan ook. Vooral in combinatie met een spijkerbloesje. Het liefst een spijkerbloesje zonder mouwen. Ik besloot het erop te wagen en zelf een bleached tanktop te maken. Ja juist eentje met een kruis erop.
 
Wat heb je nodig?
 
-Een tanktop ofcourse, het gaat het gemakkelijkst op een donkere kleur. Denk aan zwart/grijs.
-Bleek oftewel chloor.
-Een sprayflesje, kijk eens bij van die reissetjes daar zitten ze vaak bij.
-Tape.
-Kwasten
-Plastic bekertje.
-Water

Aan de slag!
Okay het is niet moeilijk hoor. Maar let op dat je oude kleren aan doet. Het is jammer als op je goede kleren chloor komt.

Ik ben begonnen met een kruis te tapen op mijn tanktop. Let dan wel op dat er geen rimpels in de stof komen. Als je tape minder goed plakt krijg je geen strakke randen zoals bij mijn top. Als je bijvoorbeeld duct tape neemt dan krijg je dat wel. Even kijken wat je mooi vind dus (:

In het sprayflesje doe je wat water gemixt met wat chloor. En in het bekertje doe je een klein laagje chloor.

Leg je tanktop op een plek waar het niet uitmaakt als je wat knoeit. Met de fles chloor spuit je wat grote plekken op je tanktop of trek je grote lijnen. Met het bekertje chloor en de kast kun je wat fijnere lijnen en plekken erop maken door wat chloor aan de kwast te doen en op de tanktop te spatten. Met het sprayflesje maak je hele fijne spettertjes. Als je goed kijkt mijn tanktop kun je deze drie vormen goed terug zien komen. Het is even kijken wat jij mooi vind of genoeg vind.

Als je dit gedaan hebt laat de tape dan zitten en hang of leg je tanktop op een plek om te drogen. Als deze droog is haal je de tap eraf en moet je hem goed uitspoelen met een sopje met wat wasmiddel. De top geeft nu nog erg af.

TIP: Ik koos voor een extra grote maat omdat dit dan oversized zit!

Daarna drogen en klaar voor gebruik!
Liefs Lis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten