dinsdag 3 september 2013

Scrabble lijstjes: Hope Faith Love


Ik ben al maanden op zoek naar een oud scrabblespel. Ik heb zo ontzettend veel leuke ideeën wat ik met zo'n spel zou kunnen maken. Maar nergens kon ik er een vinden. Tot ik deze week via marktplaats een tweedehands scrabblespel op de kop tikte. Vandaag ben ik het spel zo snel mogelijk gaan halen zodat ik meteen mijn eerste DIY kon gaan maken.

Scrabble lijstjes: Hope Faith Love

Ik heb iets met hoop, geloof en liefde. Ik vind het een toffe spreuk en met matchende symbolen heb je echt een leuke eyecatcher voor in je huis. Daarom koos ik er ook voor om de scrabble lijstjes met deze woorden te gaan maken. Snel ging ik naar de winkel om alles in te slaan.
 
Wat heb je nodig?

 
Een oud scrabblespel, een beetje zonde om een nieuwe te gaan gebruiken.
3 Fotolijstjes, Hope Faith Love, als je iets anders kiest misschien meer of juist minder.
Gekleurd papier naar keuze
Schaar
Stift of pen
Lijm
 
Aan de slag!
 
 
Teken het formaat van de lijstjes uit op het gekleurd papier. Ik heb dit gedaan door het glasplaatje dat in het lijstje zit eruit te halen en deze om te trekken. Daarna knip je dit uit.
 
 
Het gekleurd papier plaats je terug in de lijstjes. Het glasplaatje plaats je niet terug in het lijstje, anders passen de letters er niet in. Wat je wel kunt doen is zo'n diepe lijst kopen als je dat mooi vind waar het glasplaatje verder van het lijstje af staat.
 

 
Dan is het tijd om te gaan plakken. Ik koos hier voor secondenlijm zodat ik zeker weet dat de letters goed vast zitten. Om ervoor te zorgen dat woorden bij de drie lijstjes op gelijke hoogte zitten heb ik met andere letters even de lijstjes wat opgevuld. Deze plak ik niet vast maar zo heb ik wel een richtlijn waar mijn letters moeten komen.
 
Let op dat je niet te veel lijm gebruikt. Het gaat makkelijk lopen en dat is zonde als er lijmranden onderuit komen.
 
 
Als ik alle woorden geplakt heb en de woorden gedroogd zijn maak ik nog symbooltjes bij de woorden. Dit doe ik met een zwarte fineliner omdat dit het mooiste resultaat geeft.
 
Hope: Een ankertje
Faith: Een kruisje
Love: Een hartje
 
 
Nu nog een leuk plekje vinden voor je lijstjes en je kunt er van genieten!
 
Liefs Lis.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten