zondag 24 februari 2013

Bucketlist.

 
 
We hebben allemaal wel van die dingen waarvan je zegt: 'Oh dat wil ik ooit nog een keer doen!' of 'Wauw dat ga ik zeker nog een keer doen!' Van die dingen die je graag nog een keertje zou willen doen. Ze zitten in je hoofd. Daar zitten ze goed? Of toch niet? Heb je er wel eens over nagedacht er een bucketlist van te maken?

Wat is een bucketlist?
Misschien heb je de film wel al een keer gezien. Maar voor degene die de film niet gezien hebben zal ik het kort vertellen. Een bucketlist is een lijstje met dingen die je in je leven gedaan wilt hebben. Een lijstje dat niet voor de korte termijn is. Een lijstje dat je in je leven met je mee kan nemenn. Doelen die je hebt in het leven.



Hoe maak je dan zo'n bucketlist?
In principe mag alles op je lijst komen. Dingen die jij graag in je leven gedaan wilt hebben. Denk bijvoorbeeld maar eens aan dingen die je zou willen leren, plaatsen waar je graag naar toe zou willen, dingen die je gezien wilt hebben in je leven of misschien wel avonturen die je mee gemaakt wilt hebben. Het kunnen grappige dingen zijn maar ook hele leuke, serieuze of verdriettige dingen.
 
Zelf heb ik ook een lijstje. Ik noem het mijn '100 dingen die ik gedaan wil hebben' lijstje. Er staan op dit moment 85 punten op mijn lijst en hij is al een hele tijd in de maak.


 
Ideeën?
Okay nu heb ik je misschien enthousiast gekregen voor het maken van je eigen lijstje. Je eigen doelen. Maar nu heb je misschien niet zoveel ideeën? Internet kan je daarbij hééééél goed helpen!
Check deze sites maar eens:
 
Een prachtige site met allemaal foto's van ideeën voor op je lijst! De foto's die ik in dit artikel gebruikt heb komen ook van deze site!
 
Nog een site met super veel ideeën in de vorm van foto's!
 
En dit is nog maar het begin. Typ op google maar eens in 'bucketlist' en je krijg echt miljoenen ideeën!


 
Een leuke variatie.
Je zou bijvoorbeeld ook met je lief of met een goede vriendin een lijstje kunnen maken van dingen die jullie graag samen willen doen in jullie relatie of vriendschap. Maar dat kan bijvoorbeeld ook met je broer of zus, je mam of pap.
 
Wat ook erg leuk is om te doen is een lijstje maken met dingen die je binnen een jaar gedaan wilt hebben! Kijkt eens of het je lukt om je lijstje in een jaar gedaan te krijgen!


 
Tot slot wil ik graag 5 van mijn leukste dingen die ik graag gedaan wil hebben met jullie delen:
-Een kasteel van kaasblokjes bouwen.
-Flessenpost versturen.
-Één losse druif kopen.
-Een eigen sieradenlijn uitbrengen
-Paintballen tegen een groep jongens.
 
Liefs Melissa.


 

1 opmerking:

  1. haha, één losse druif kopen, genius ^^
    leuk om te lezen, dat eerste plaatje is ook supermooi!

    BeantwoordenVerwijderen