dinsdag 26 februari 2013

Kraagje met studs



Je leest het goed! Nog een DIY met studs… Dit keer ben ik gegaan voor kraagjes met studs…

Ik had ze al vaak voorbij zien komen op internet, studs op kraagjes.  Ofja eigenlijk zie je op dit moment overal studs. Je kunt haast niet meer om je heen kijken zonder ze te zien. Je ziet ze op tassen, kleding, schoenen, in sieraden en noem maar op!

De studs op kraagjes vind ik persoonlijk erg leuk. Op deze manier kun je je oude of saaie blouse weer een nieuw fris tintje geven. Ik denk zelfs dat deze DIY tot nu toe de makkelijkste DIY is die ik heb geschreven. Helemaal de moeite waard dus… :)

Materialen
-          Studs (in een maat, kleur en vorm die jij te gek vind. Ze zijn online te verkrijgen bij GoStuds);
-          Een blouse (of ander kleding stuk, denk aan shirts, shorts, schoenen enzovoorts)

 Gereedschap
Helemaal niks!

DIY
Pak het kraagje van je blouse. Wat ik makkelijk vond is om in de punt van de blouse te beginnen. Hierdoor bepaal je het midden en heb je minder kans dat je ze scheef bevestigd. Vervolgens heb ik de studs per rijtje bevestigd (de pootjes door je blouse prikken en omvouwen) en ben ik gestopt op het moment dat ik tevreden was. Je kunt ook je hele kraag doen natuurlijk!

Nog een paar foto's van het resultaat en een zwarte blouse die ik heb bestud:




 Ik zou zeggen… stud ze!

Liefs,
Lindy

2 opmerkingen:

  1. Een heel erg leuk idee! Wat heb jij een leuke blog, ik ben je meteen gaan volgen met bloglovin. Hopelijk neem je ook eens een kijkje op mijn blog!
    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor je reactie! En super leuk dat je ons wilt volgen via bloglovin.
      Liefs

      Verwijderen