zaterdag 8 december 2012

Studs&Staches. Snorren totebag.

Ik blijf nog even in de snorrenmood. Eerder vertelde ik dat ik tasjes en studs besteld had waar ik een aantal ideeën mee had. In een van mijn vorige DIYs had ik opplaksnorren van de action gebruikt. Ik kocht een aantal pakjes. Dat bracht mij bij de volgende DIY.


Bijschrift toevoegen
Even een close-up. Ik heb gekozen voor verschillende snorren. Omdat ik dat er leuker uit vind zien. Ook voor kleine studs. Een leuk subtiel detail.







Okay wat heb je nodig?

-Een totebag. Ik heb deze bij de Hema gekocht. Het is dus hetzelfde tasje als op de foto. Ook krijg je er een roze stift bij. Deze tas kost 2.60. Bij www.bags2buy.nl heb ik ook nog tasjes besteld. Daar zijn ze 1.95 en ze hebben 10 verschillende kleuren.
-Opplaksnorren van de action. Ze hebben twee verschillende pakjes met 6 snorren. De pakjes zijn 0.49 cent per stuk. Je hebt twee pakjes nodig.
-Lijm.
-Ronde studs. Deze zijn van www.gostuds.nl de maat is 6mm. 1.78 per 50 stuks.
-Een tang.
 
Wat moet je doen?
-De plaksnorren hebben een plakkant aan de achterkant. Om je snorren goed vast te zetten op de tas gebruik je een beetje lijm. Zo blijven ze extra stevig zitten. Ik heb lijm gebruikt die ook geschikt is voor textiel. Houd hier rekening mee, sommige zijn namelijk niet geschikt voor textiel.
-Plaats de snorren op de tas waar je ze wilt hebben. Ik koos om 4 rijen van 3 snorren te maken met wat tussenruimte.
-Als de snorren op je tas zitten laat je alles even goed drogen. Daarna ga je aan de slag met de studs. Ik heb er 12 gebruikt.
-Prik de studs door de stof van de tas heen. Na elke stud die je er door prikt meteen de achterkantjes ombuigen met een tang zodat de stud meteen goed vast zit. Plaats alle studs waar je ze wilt hebben.
 
Klaar is je tas!
 
Liefs Lis.
PS: Er komen nog meer totebag DIYs aan. Maar het is nog even wachten op de postbode!
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten