donderdag 7 maart 2013

Vega shoarma



(Bron: http://www.debeterewereld.nl/images/UserFiles/Image/shoarma-1.jpg)

Iets wat ik erg lekker vind ik shoarma. De kruiden ruiken lekker pittig en de geur van shoarma herkent iedereen uit duizenden. Maar wat is er nou nog lekkerder dan shoarma? Vega shoarma!


Af en toe in het weekend maak ik vega shoarma. Een simpel en makkelijk gerecht en dus erg handig voor in het weekend. Hieronder volgt mijn recept voor vega shoarma:

Ingrediënten
-          Fijn gekruide tofu blokjes (ik gebruik de variant van AH);
-          Shoarma kruiden;
-          Shoarma broodjes;
-          Boter om te bakken;
-          Eventueel knoflooksaus (voor mij een must hihi).

 Materialen
-          Koekenpan;
-          Spatel;
-          Kommetje;
-          Lepel;
-          Broodmes;
-          Oven of broodrooster.


DIY
Doe de tofu blokjes in een kom en kiep het zakje tofu kruiden erbij. Mix het onder elkaar met een lepel.

Laat wat boter smelten in de pan en voeg de tofu blokjes toe. Laat ze een minuutje of 10 op een middel hoog vuurtje.  Roer ze af en toe om met een spatel.

Doe in de tussentijd de shoarma broodjes in de oven of in de broodrooster. Volg de aanwijzingen op de verpakking qua temperatuur.

Als alles klaar is snijd je de broodjes open met een broodmes en vul je ze.  Een bordje eronder en opdienen maar! En vergeet vooral de knoflooksaus niet.

Eet smakelijk!

Liefs,
Lindy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten