dinsdag 1 januari 2013

Pasta pesto & groentenwok


Het nieuwe jaar is weer van start gegaan. Om dit te vieren wil ik met jullie een van mijn lievelingsrecepten delen. Ik houd enorm van pasta, maar ook van groenten. Dit recept heeft het beste van beide werelden.


Vooral de pasta vind ik in dit gerecht echt super, een van mijn lievelingspasta's. Als je dit gerecht een keer maakt, zullen er nog vele keren volgen ;)

Ingrediënten (voor 2 personen)

Pasta pesto
- Pasta naar keus (pak bijvoorbeeld wokkels, hier blijft de saus goed aan 'plakken');
- Knoflook 2 teentjes;
- 3 lepels olijfolie;
- 25 gram pijnboompitten;
- Een aantal lepels basilicum (uit een potje).



Groentenwok
- 2 á 3 Paprika's (in stukjes);
- 1 Prei
- 2 tomaten (in 4 of 6 stukjes gesneden);
- Basilicum, zout en peper (naar smaak);
- Olijfolie voor in de pan (bijvoorbeeld extra vierge of met knoflook).

Materialen:
- Pan (om pasta in te koken);
- Wokpan;
- Vergiet;
- Snijplank;
- Vijzel; 
- Mesje (om groenten te snijden);
- Spatel.

DIY
Zet water met een beetje zout op. Als het water kookt, voeg de pasta toe.

Snijd ondertussen de groenten in stukjes. Verwarm de olijfolie en voeg de groenten toe. Wok ze op een laag vuurtje, zodat ze knapperig blijven.

Snijd de knoflook klein of pers hem met een knoflookpers. Doe dit samen met de basilicum (tip: begin met 2 eetlepels), de olijfolie en de pijnboompitten in de vijzel. Heb je geen vijzel, snijd dan alles fijn en prak het in een stevig bakje met een vork. Of gebruik een keukenmachine.

Als de pasta beetgaar is, giet hem af in de vergiet en doe de pasta terug in de pan. Doe het knoflooksausje onder de pesto en roer het door elkaar. Als het niet goed verdeelt, voeg je nog wat extra olijfolie toe.

En klaar! Dien de pasta op in een diepe bord en doe de groenten in een schaaltje. Dit vind ik er gezellig uit zien.

Smakelijk!

Liefs,
Lindy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten