maandag 16 september 2013

Spiked Necklace


Als je ons volgt op Facebook *Klik* had je al kunnen lezen dat ik een bestelling had geplaatst bij GoStuds! Een webshop die spikes en studs verkoopt. Ik bestelde spikes om te rijgen en een aantal zakjes met klikstuds die ik voor een andere DIY bewaar. Toen mijn bestelling binnen kwam zag ik tot mijn verrassing dat ik nog een extra zakje spikes om te rijgen had gekregen in een maatje kleiner.


Voor de grote spikes had ik al bedacht dat ik er een ketting mee wilde gaan maken maar toen ik zag dat ik ook kleine spikes bij mijn bestelling erbij kreeg verandere mijn idee al snel. Ik kan je zeggen ik ben maar al te blij met het eindresultaat!

Wat heb je nodig?


2 tangetjes
1 kniptangetje
ketting ( je kunt natuurlijk ook gewoon een oude ketting pakken die je toch niet meer om doet)
grote spikes
kleine spikes
splitringetjes
slotje
 
Wat moet je doen?

 
Ik begin met het op maat knippen van de ketting. Dit doe ik door de ketting om mijn hals te houden en te kijken voor een spiegel tot waar de ketting ongeveer mag gaan komen. Dan knip ik de ketting op maat met het kniptangetje. Daarna meet ik meteen hoe lang de tweede kettig moet zijn die ik aan mijn basis ketting ga hangen. Als ik dat gedaan heb maak ik aan de uiteinden van mijn basisketting een splitringetje en een slotje.
 
 
Daarna maak ik het tweede stuk ketting vast aan mijn basis ketting. Dit doe ik door weer voor de spiegel te gaan staan en de kijken waar ik de het tweede stuk ketting wil hebben aan mijn basis ketting. Als ik weet hoe ik het hebben wil maak ik het tweede stuk ketting vast aan de basisketting met twee splitringetjes.
 
 
Dan ga ik aan de slag met het maken van de spikes aan de basis ketting. Ik tel af om de hoeveel gaatjes ik een spike wil hebben. Deze spikes maak ik met de twee tangetjes en een splitringetje vast aan de basis ketting. Tussendoor kijk ik goed of de spikes gelijk aan de ketting komen. Dus allemaal aan de onderkant.
 
 
Dan ga ik aan  de slag met het tweede stuk ketting. Ik heb ervoor gekozen om hier een lange spike en een korte spike om en om aan de ketting te maken. Ook dit doe ik natuurlijk weer met behulp van de splitringetjes en de tangetjes.
 
 
Als ik denk dat ik klaar ben controleer ik even alle ringetjes of ze goed gesloten zitten zodat ik geen spikes ga verliezen als ik mijn ketting ga dragen. Ook kijk ik of alle spikes netjes en gelijk aan de ketting gemaakt zijn. Als je dat gedaan hebt ben je klaar!
 
Het kost wat tijd maar het resultaat mag er zijn!
 
 
Ik draag mijn spiked ketting het liefst met mijn college crewneck en stoere combinatie!
 
Liefs Lis.
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten