donderdag 7 februari 2013

Soya havermout ontbijt


(Bron: http://www.theyummylife.com/Refrigerator_Oatmeal)
Ontbijt vind ik de lekkerste maaltijd op een dag. Vooral als ik soya ontbijt met havermout en vruchten maak. Dit ontbijtje vult heel goed, ik heb geen honger tussendoor en ga ook minder snel snoepen. Ideaal voor een snoepkont ;)
Een collega op het werk had een hele leuk tip, namelijk de website Herbs and Oils World. Er staan allerlei leuke natuurlijke DIY's op, waaronder dit oatmeal recept. Aan de hand van dit recept ben ik zelf gaan experimenteren met allerlei vruchten die ik lekker vind.

Benodigdheden
-          Soya yoghurt (ik gebruik alpro soya naturel);
-          Soya melk (bijvoorbeeld eigen merk van jumbo, ah, lidl enz);
-          Havermout;
-          Honing;
-          Chia zaadjes (naar smaak, te verkrijgen bij de tuinen);
-          Vruchten naar smaak, bijvoorbeeld stukjes mango (bij ah te verkrijgen in de diepvries) of aardbei (te verkrijgen bij aldi in de diepvries).

Materialen
-          Bakje (om de yoghurt in te doen);
-          Eetlepel
-          Maatbekertje met ‘cup (Amerikaanse maten, een volle cup is ongeveer 240 ml)’ verhoudingen

DIY
Doe ¼ cup havermout in het bakje. Doe hier ¼ cup soya melk bij de havermout, 2 á 3 lepels chia zaadjes en een lepel honing. Roer dit goed door elkaar. Voeg nu ½ cup soya yoghurt toe en wat vruchten.  Om een idee te krijgen van de vruchten: voor 2 ontbijtjes gebruik ik een doosje diepvriesvruchten. 

Laat hem een nachtje in de koelkast staan en ’s ochtends heb je een heerlijk ontbijtje!

Andere alternatieven ipv mango zijn bijvoorbeeld:
- Banaan met mango;
- Aardbei met kiwi;
- Vers fruit.

Ik zou zeggen: probeer uit en voeg toe wat je lekker vind!


Liefs,
Lindy

Geen opmerkingen:

Een reactie posten