donderdag 28 februari 2013

memory jar ketting.

Memory jars. Misschien heb je ze wel eens gezien. Potten gevuld met een herinnering aan iets of iemand. Die je cadeau kunt doen maar die je ook voor jezelf kunt hebben. Online kocht ik schattige kleine flesjes en ik maakte er memory jar kettingen mee.


Wat heb je nodig?
Een glazen flesje.
Een ringetje.
Een schroef oogje ( niet op de foto)
Een kettinkje
Lijm.
Een herinnering die je in he flesje kunt stoppen.
 
Gereedschap:
Tangetjes om de ketting aan het ringetje te kunnen bevestigen en het schroefoogje in het kurkje te draaien.
 
To Do.
 
Vul je flesjes met een herinnering. Bij het rechtse flesje op de foto koos ik voor sprinkles van mijn bakspullen. Ik vind bakken erg leuk en vind dat het flesje op deze manier mijn liefde voor bakken mooi representateerd.
Bij het andere flesje koos ik voor briefpost. Ik deed wat kleine kraaltjes en een klein briefje met daarop een persoonlijke boodschap in het flesje.
Eigenlijk kun je alles wat je mooi of leuk vind in zo'n flesje doen als het maar door de opening past!
 
Daarna doe je wat lijm op het kurkje en druk je deze stevig in het flesje. Let op dat je niet te veel lijm gebruikt anders komt dit uit het flesje.
 
Daarna draai je met een tangetje het schroefoogje in het flesje. Als je zeker wilt weten dat het goed vast zit kun je het oogje er nog een keer uit draaien en met een klein beetje lijm eraan weet er terug in draaien.
 
Buig met een tangetje ringetje open en hang je flesje aan het ringetje. Vervolgens hang je ook het kettinkje eraan en buig je het ringetje weer dicht.
 
En klaar is je memory jar ketting!
Het is ook echt super leuk idee om deze cadeau te geven aan een vriendin met een herinnering van jullie samen erin!
 
Liefs Melissa

1 opmerking: